Termin utraty ważności dokumentów rejestracyjnych

 

Przypominamy, że od 1 sierpnia 2000r. obowiązują przepisy ustawy z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24m (Dz. U. z 2000 r. poz. 1500).

Ważność dokumentów rejestracyjnych wydanych przed datą wejścia w życie przepisów ww ustawy została czasowo utrzymana na odpowiednio 12, 18 lub 30 miesięcy:

 

Oznacza to, że certyfikaty jachtowe po 31 stycznia 2023 roku tracą ważność.

 

Wniosek o rejestrację można złożyć w wybranym organie rejestrującym, spośród 382 na terenie kraju. Są nimi starostowie, prezydenci miast na prawach powiatu oraz PZŻ i PZMWiNW. Wniosek można złożyć drogą elektroniczną, ale po odbiór dokumentu należy udać się do siedziby organu – wybierz taki, do którego łatwo Ci będzie dotrzeć. Jeśli nie złożysz wniosku o rejestrację w terminie, stracisz prawo do ulgowej opłaty za rejestrację oraz możliwość zachowania dotychczasowego numeru rejestracyjnego.

  

Aby dowiedzieć się więcej odwiedź stronę reja.24 (kliknij tu)